Satın Alma Akış Süreci

DOĞRUDAN TEMİN MAL ALIM SÜRECİ

1. Harcama Talebinin Yapılması
Malzeme istek formu e-BAP sistemi üzerinden oluşturulur ve Teknik Şartname e-BAP sistemine yüklenir. Kamu kurum ve kuruluşlarından yapılacak alımlarda Mal ve Hizmet Alım Protokolü (BAP projeleri içinimzalanarak sisteme eklenir.

2. Piyasa Araştırmacılarının Belirlenmesi
Piyasa fiyat araştırması yapacak kişiler yürütücü tarafından belirlenir ve e-BAP sistemine işlenir.

3. Talebin EKAP Sistemine Kaydedilmesi
Satın alma talebi BAP Birimi personeli tarafından EKAP sistemine işlenerek DTN numarası alınır.

4. Yaklaşık Maliyet Çalışması
Talep ile ilgili yaklaşık maliyet çalışması yapılır.

5. Teknik Şartname Değerlendirmesi
Muayene Kabul Komisyonu tarafından mal/hizmet ile teknik şartnamenin gelen teklifler doğrultusunda karşılaştırılması yapılır.

6. Harcama Onayının Oluşturulması
Harcama için gerekli onay süreci başlatılır ve onay belgesi oluşturulur.

7. Firmaya Sipariş Verilmesi
Seçilen firmaya resmi sipariş süreci başlatılır ve sipariş belgesi oluşturulur.

8. Malın Teslimi
Sipariş edilen malın teslim süreci takip edilir ve tamamlanır.

9. Mal Alım Kabul Tutanağı
Teslim edilen mal için mal alım kabul tutanağı ve sipariş teslim alındığına dair tutanak düzenlenir ve onaylanır.

10. Fatura ve Eklerinin Teslimi
Fatura ve ek belgeler BAP birimine eksiksiz olarak teslim edilir.

11. Taşınır Kaydının Yapılması
Demirbaş için taşınır kaydı işlemi gerçekleştirilir.

12. Ödeme Süreci
Tüm süreçler tamamlandıktan sonra MYS sistemi üzerinden ödeme işlemleri başlatılır.

 

Son Güncelleme Tarihi: 11 Kasım 2025, Salı
53